Rabu, 18 Julai 2012

KISAH MINAH NON MUSLIM AND MUSLIM...


Pada suatu hari di sebuah restoran ..
RANI  : kenape perempuan tu pakai camtu??, tutup semue dari atas sampai bawh..cam ninja je... ?(purda)


sambil kedua- dua sahabat melihat ke arah keluarga arab,


ZILLA :hahaha kau nie.. biar la die..die rase selesa pakai camtu..lagi pun memang dah kewajipan perempuan muslim tutup aurat dari atas hingga ke bawah..


RANI : tapi takkan la sampai camtu...boleh bernafas ke die??? camner die nak makan minum??


ZILLA : kalau dah biasa pakai takkan rase lemas punye...cube kau tengok camner die makan..
die selak sikit and makan...


RANI : kenapa kau tak pakai camtu??kau pun muslim cam die gak..pakai tudung gaak tapi tak cam  die..die arab ke atau die ingat nie negara arab??heee, kalau aku cakap kau jangan ambil hati tau..ini kan malaysia cuaca sini ngan negara arab lain..kalau kat malaysia tak tutup camtu pun takpe..perempuan negara arab tutup semua sebab cuaca sana terlalu panas and berdebu... cube kau tengok perempuan arab kalo datang malaysia.. tak semue tutup kan..


ZILLA : betol jugak ape yang kau cakap..tapi pakai purda lagi selamat and tak timbul fitnah...aku tak pakai camtu sebab aku bukan dilahirkan dari keluarga berpurda..so aku camnie je la..asal tutup aurat and tak timbul fitnah sudah...tapi kalo ade kesempatan aku teringin nak pakai cam perempuan tu..biar orang tak kenal sape aku... ;-)

Tiada ulasan:

Catat Ulasan