Jumaat, 5 Oktober 2012

TERIMA LAH CORETAN DARI KU KHAS BUAT DIRIMU.


Dulu kau tak pernah hargai kehadiran aku..
kau tak pernah muncul ketika aku perlukan kau..
kau fintah aku sedangkan kau tau siapa aku...
kau langsung tak ambil peduli ketika maruah aku di lambung2
oleh orang yang tak pernah kenal aku...

bagaikan jatuh ditmpa tangga..
tergelincir dari tangga teratas..
kau cipta bahagia atas kekecewaan orang lain..
tapi aku...bagaikan hilang segalanya..
seperti hidup didunia sendiri..
tercari - cari dimanakah diri aku...

tuhan sentiasa menyayangi hamba hambanya...
aku kembali mendaki tangga satu persatu
dengan kudrat yang ada.. walaupun dugaan hidup ku tak pernah putus..
aku bersyukur dengan apa yang terjadi...
allah tak ingin aku hanyut di dunia yang fana ini...
aku bersyukur atas petunjuk yang diberiNYA..

tuhan tu maha adil , maha kuasa dan maha melihat 
apa yang terjadi pada hamba -hambanya..
kini aku sangat bahagia bersama keluarga tercinta..
bersama rakan yang sentiasa memberi sokongan pada aku..
hidup ini memang tak lekang dari ujian termasuk aku...

Dan kini kau datang lagi mencari aku
yang sememangnya tidak perlukan kehadiran kau...
aku tak pernah doakan apa-apa untuk kau... 
aku percaya tuhan tu maha adil...
aku percaya kau akan dapat balasan setiap fitnah yang kau tabur pada ku dulu.

harapan aku ketika ini...
jangan la kau cari aku kembali...
bahagiakan lah isteri yang kau cinta mati ketika dulu..
biar la rasa cinta itu kekal ke syurga..
aku tak salahkan kau..
sebab Tuhan nak uji aku melalui dia dan kau 
antara watak penting dalan babak hidup kau...
walaupun dia pernah tabur fitnah dan melambung maruah ku..
aku tetap maafkan dia dan kau.... tapi sayangnya..
aku tak boleh terima kehadiran kau walaupun sesaat..
kerana itu akan memburukkan lagi keadaan dan semestinya 
aku tak boleh lupa apa yang berlaku sebelum ini...
itu akan menambahkan lagi kebencian aku pada kau...

aku inginkan hidup baru bersama orang baru....
maafkan aku.....  :-((( 

Tiada ulasan:

Catat Ulasan