Rabu, 10 Ogos 2011

INNALILLAHI'WAINNAILAIHIROJIUN

FIRMAN ALLAH :  "SETIAP YANG HIDUP AKAN MERASAI MATI",


Dalam tahun nie je entah berape ramai yang menemui ajal??
tak kira la di mana- mana je...tak kurang juga yang derita 
dengan penyakit..sedara- mara aku pun ramai yang meninggal
baik yang masih muda dan yang tua, yang sihat dan juga yang
sakit,semuanya secara mengejut dan kebetulan...
7 taun lepas aku kehilangan orang yang aku sayang dalam bulan
 puasa juga 2 taun kemudian kawan baik aku pula menyusur...
Maut tak kira usia dan dimana aje kita berada...tengah-tengah
 kita bersuka ria bergelak ketawa maut akan datang dengan 
tiba- tiba seperti kes kawan aku, 2 bulan sebelum puasa dia
 kehilangan ayah tercinta dan sebulan sebelum puasa taun 
yang sama die kehilangan abang kandung pula...
tak dapat aku bayangkan perasan mak kawan aku nie.. 
tak lama lepas tu mak rakan sekerja aku pulak yang meninggal...
kebetulan wajah arwah ade iras mak aku...sebak dan sedih 
sangat dalam bulan puasa dia pergi menghadap ilahi..
terbayang wajah mak ayah aku..seminggu lepas tu pak sedare
laki kawan aku plak yang meninggal..
emmm terpikir aku dan rase takut pun ada kalau maut tiba-tiba 
jemput aku pulak.."astarfirullahalazim"..,
sedekah AL-FATIHAH  dan YASIN aja yang mampu aku iringi
 mereka yang telah kembali ke rahmatullah..moga roh dicucuri rahmat
amin...

Tiada ulasan:

Catat Ulasan