Rabu, 3 Ogos 2011

berkongsi kasih dengan suami orang????

Dari jauh ima perhatikan intan yang sedang asyik memandang rakan sekerjanya,
dan terus menegur intan..

IMA:             "Hai intan..betul ke ape yang aku nampak tadi?",

intan yang kelihatan malu dan cuak menjawab

INTAN:           "ape yang kau nampak??",
IMA    :            "ala aku tau kau suke die kan???dari tadi aku tgk kau
                            curi-curi  pandang die kau syok ngn die kan...
                           hihihihiihi ala ape salahnye..die pun dah oferkan...",
INTAN:          "ish!! kau nie ima..ade ke situ plak kau..die tu dah
                           kawin la..dah ade bby pun bis bini die tu nk campak
                           ke mane???"
IMA      :         "ala..laki kn ley kawin 4..tak salah rasenye kalo kau
                         terima die..aku nak tanye nie ley tak kau jawab 
                        dengan  jujur dari hati kau??"
INTAN:          "ape die??kalau aku ley jawab aku jawab..", 
IMA   :           "kau sayang die tak?"
INTAN:         " sayang???entah, nape???"
IMA:             "takkan langsung takda hati kot??kalau ditakdirkan
                        kau jadi isteri die camner??"
Pratonton
intan mula tak senang dengan soalan yang diajukan...bukan tak sengan sebab ape..cuma dia rase malu tok jawab soalan sahabat dia.

INTAN:        "tak mungkin la ima die kan dah kawin..takkan die
                        nak aku..mestilah die sayang giler kat bini die tu..."
IMA:            " ye la..kalau ditakdirkan..kau x ley tolak takdir
                       intan..atau pun kalau dia masih bujang tak kawin 
                      lagi..kau terima dia tak???"


menghela nafas yang panjang intan menjawab dengan tenang..

INTAN:       " kalau dia tak kawin lagi mungkin aku akan terima..
                        tapi die dah kawin ade bby pun.takkan aku nak
                        kacau rumah tangga dia..aku pun pompuan,
                       ade hati cam bini die..aku sendiri pun tak nak
                      berkongsi kasih..ape lagi bini die...lagi pun aku
                     dah janji ngn diri aku yang aku tak kan sesekali 
                     kacau atau runtuhkan masjid orang..lagi pun aku
                    dah penat sangat bercinta ngan hak orang biar la
                   dia bahagia ngn anak isteri dia. aku ngan die tak 
                   lebih dari seorang kawan...puas hati ngn penjelasan
                  aku"??
IMA:    "ye la intan..aku kenal kau..sebab tu aku tanya kau..
             kau terlalu baik..kenapa la orang tak pandang dalaman
             kau.."
INTAN: "biar la ima..lagi pun aku tak kisah..aku selesa dengan 
               diri aku sekarang..pompuan mane yang tak nak kawin..
              semua nak..cuma tak sampai jodoh lagi je."

dengan penjelasan yang panjang lebar tadi.intan berharap agar sahabatnya paham dengan pendirian nya,kedua sahabat terus tersenyum sendirian...
           

Tiada ulasan:

Catat Ulasan