Selasa, 16 April 2013

NASIHAT UNTUK PEREMPUAN CANTIK


aku suka tengok perempuan cantik..
sebab kulit licin manis..lbh2 lg yg kulit putih..
sekali pandang dah jatuh hati..

Tapikan....sayang tau kalau korang tak pandai nak jaga..
lebih-lebih lagi kalau tak pandai nak senyum…
memanjang je kelat cam terpaksa telan cuka je rupa korang..
terutama adik-adik dan kakak-kakak yang jaga kat kaunter servis tu..
cube senyum sikit je walaupun penat berkerja..
cian kat makcik yang nak beli barang tu..
pakcik yang tak tau nak isi borang kat bank tu..
Kalaupun korang tak nak senyum kat kita yang muda2 dan
yang sebaya dengan korang sekalipun..jangan la wat muka camtu..

korang tau tak yang sebenarnya pakcik dan makcik tu bukan takut pun
ngan korang walaupun dari zahir Nampak camtu..
tapi dalam hati terasa nak bagi penampar je kat korang..
cakap pun tak reti lembut..nak kasar je….Dalam hati orang tua tu..
“nasib baik kau bukan anak aku, kalau anak aku dah lama dah makan penampar” Tu yang aku dengar dari mulut makcik yang tengah pakai tongkat tu..

Wahai perempuan yang cantik..
Tak salah pun nak senyum.. tu kan satu sedekah..
Dapat pahala tu….korang tak nak pahala ke??
Senyum sorang-sorang boleh plak ea…
Tuhan suka tau orang yang sentiasa senyum nie..
Sakit senyum, marah pun senyum..time hapy lagi la senyum kan..
Kalo x nak senyum pun maniskan muka tu sikit…
 walaupun muka kita Nampak kasar….Tak salah pun…
aku doakan korang semua..semoga tuhan sentiasa
memaniskan muka korang…. Aminnn
peace yooo!!!  (-__^) 

Tiada ulasan:

Catat Ulasan